Warunki gwarancji kotły
Poznaj szczegóły programu i dowiedz się jak z niego skorzystać.

OKRES GWARANCJI:
- 10 lat na wymienniki ciepła kotłów kondensacyjnych serii EVO
- 5 lat na wymienniki ciepła kotłów stojących, pozostałych kotłów kondensacyjnych i podgrzewaczy ciepłej wody użytkowej
- 2 lata na wymienniki ciepła kotłów niskotemperaturowych
- 2 lata na palniki nadmuchowe olejowe i gazowe oraz atmosferyczne
- 2 lata na automatykę, podzespoły elektryczne i pozostały osprzęt
- 6 miesięcy na części podlegające szybkiemu zużyciu, np. bezpieczniki, uszczelki, elektrody zapłonowe i jonizacyjne, anody, itp.
Okres gwarancji rozpoczyna się od daty pierwszego uruchomienia lecz nie później niż 6 miesięcy od daty zakupu przez użytkownika lub 12 miesięcy od daty sprzedaży przez BIMs Plus.
PIERWSZE URUCHOMIENIE:
Pierwszego uruchomienia urządzenia dokonuje Autoryzowana Firma Serwisowa (zwana dalej AFS) lub Autoryzowana Firma Instalacyjno Serwisowa (zwana dalej AFIS) na zlecenie użytkownika, po przedstawieniu przez użytkownika dowodu zakupu urządzenia. AFIS ma prawo uruchamiać wyłącznie te urządzenia, które sam zakupił i zamontował. Lista firm i kontakty do AFS znajdują się na stronie internetowej www.broetje.pl. BIMs PLUS zastrzega sobie prawo wykreślenia lub dodania firm z tego wykazu. Koszt pierwszego uruchomienia oraz koszt kontroli wartości pH po ok. 8-12 tygodniach pracy instalacji ponosi firma BIMs PLUS. Koszty dojazdu do wymienionych czynności ponosi użytkownik.
Zakres pierwszego uruchomienia obejmuje:
- sprawdzenie poprawności zabudowy i działania urządzenia,
- kontrolę poprawności działania elementów zabezpieczających urządzenie,
- kontrolę i regulację parametrów grzewczych,
- sprawdzenie parametrów wody wodociągowej (twardość) oraz wody grzewczej i uzupełniającej (twardość, pH, przewodność elektrolityczna), dla kotłów kondensacyjnych serii EVO oraz pozostałych kotłów kondensacyjnych ≥50kW oraz twardości wody wodociągowej dla pozostałych modeli kotłów,
- przeszkolenie użytkownika,
- wypełnienie książki gwarancyjnej.
Zakres pierwszego uruchomienia nie obejmuje:
- prac związanych z instalacją urządzenia,
- usuwania wad i usterek w instalacji,
- pozostałych, dodatkowych prac związanych z urządzeniem lub instalacją m.in. montażu dodatkowych urządzeń sterowania i regulacji.
WARUNKI ROSZCZENIA GWARANCYJNEGO:
- Posiadanie prawidłowo wypełnionej książki gwarancyjnej, bez śladów poprawek, skreśleń itp.
- Posiadanie dowodu zakupu urządzenia.
- Dokonanie pierwszego uruchomienia przez AFS/AFIS z potwierdzeniem w książce gwarancyjnej.
- Przeprowadzanie przez AFS/AFIS corocznych, obowiązkowych i płatnych przez użytkownika przeglądów gwarancyjnych urządzeń.
WARUNKI OGÓLNE:
- Użytkownik ma obowiązek zlecić AFS/AFIS dokonanie płatnych przez siebie przeglądów urządzenia zgodnie z zakresem czynności zawartym w niniejszej książce gwarancyjnej.
- Przeglądów i konserwacji dokonuje wyłącznie AFS/AFIS.
- W przypadku zaprzestania działalności AFS/AFIS lub utratę przez nią uprawnień, naprawy gwarancyjne i przeglądy okresowe zapewnia serwis firmowy lub inna wskazana przez BIMs Plus firma AFS/AFIS.
- W okresie trwania gwarancji gwarant zapewnia użytkownikowi bezpłatne usuwanie uszkodzeń poprzez naprawę lub wymianę na nowe elementy składowe urządzenia, które podlegają gwarancji zgodnie z postanowieniem 1 niniejszej gwarancji, w których AFS/AFIS stwierdził wady fabryczne wykonania. Napraw tych dokonuje AFS/AFIS. Usunięcie uszkodzeń nastąpi w terminie uzgodnionym z AFS/AFIS, lecz nie później niż w 14 dni od daty zgłoszenia usterki przy zachowaniu warunków gwarancji.
- Użytkownicy są proszeni o współpracę z personelem technicznym serwisu, przede wszystkim w przypadkach, w których jest prawdopodobne, że nieprawidłowe działanie zostało spowodowane przez użytkownika, nieprawidłową eksploatacją, czynnikami zewnętrznymi (złe zaprogramowanie termostatu, wyłączenie kotła na skutek braku ciągu kominowego, brak prądu, gazu, oleju, wody w instalacji czy sieci, niedozwolona zabudowa urządzenia uniemożliwiająca do niego dostęp i inne).
- W przypadku bezpodstawnego wezwania serwisu do naprawy gwarancyjnej koszty z tym związane w pełnej wysokości ponosić będzie użytkownik.
- W przypadku zagubienia książki gwarancyjnej, gwarant nie wydaje duplikatów.
- Gwarancja obejmuje urządzenia zakupione i użytkowane na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
- W przypadku braku zgodności rzeczy sprzedanej z umową kupującemu, z mocy prawa przysługują środki ochrony prawnej ze strony i na koszt sprzedawcy. Gwarancja nie ma wpływu na te środki ochrony prawnej.
GWARANCJA NIE OBEJMUJE USTEREK WYNIKAJĄCYCH Z:
- Wad i uszkodzeń powstałych w wyniku niewłaściwego transportu i składowania urządzeń w temperaturze poniżej 5°C.
- Uszkodzeń powstałych w wyniku czynników zewnętrznych nie wynikających z winy producenta (przepięcia elektryczne, braku skutecznej ochrony przeciwporażeniowej kotła i instalacji grzewczej, pracy w środowisku agresywnym, o wysokiej wilgotności, pracy w warunkach dużego zapylenia, itp.).
- Wad powstałych w wyniku nieprawidłowego montażu i eksploatacji, niezgodnego z dokumentacją techniczno-rozruchową oraz instrukcją obsługi urządzenia.
- Wad powstałych w wyniku używania niewłaściwych podzespołów, materiałów eksploatacyjnych i paliw.
- Wad instalacji, do których urządzenie zostało podłączone.
- Wad powstałych w przypadku uzupełniania ubytków wody w instalacji c.o. przy rozgrzanym urządzeniu.
- Uszkodzeń związanych z niewłaściwymi parametrami mediów (prąd, gaz, olej opałowy, woda grzewcza i uzupełniająca).
- Wad powstałych w wyniku wykonania napraw, przeróbek i regulacji przez osoby nieupoważnione.
- Wad powstałych w wyniku nieprawidłowego : ciągu kominowego i wentylacji oraz układu odprowadzenia spalin.
OŚWIADCZENIE UŻYTKOWNIKA:
Oświadczam, że zapoznałem się z warunkami gwarancji i akceptuję je bez zastrzeżeń. Otrzymałem komplet instrukcji obsługi w języku polskim i zostałem przeszkolony w zakresie obsługi urządzenia. Zapoznałem się z informacją dotyczącą ochrony danych osobowych zawartą na przedostatniej stronie okładki Książki Gwarancyjnej.
* odpowiednie skreślić (brak skreślenia jest jednoznaczny z wyrażeniem zgody)
Infolinia Brötje
- Potrzebujesz fachowego wsparcia przy wyborze optymalnego urządzenia grzewczego dla Twojego domu?
- Szukasz pomocy w kontakcie z serwisantem albo w przypadku awarii?
- Jesteś Instalatorem lub Serwisantem, który szuka pomocy technicznej z nietypowym problemem?
Zaufaj naszym doświadczony ekspertom, aby uczynić proces wyboru urządzenia grzewczego jak najbardziej bezproblemowym i satysfakcjonującym dla Ciebie! Skorzystaj z naszej infolinii już dziś, aby uzyskać niezbędne informacje i porady dotyczące pomp ciepła i kotłów.
Wypełnij formularz i ogrzej
swój dom z Brötje
Jeśli rozważasz montaż nowej instalacji grzewczej lub modernizację istniejącej, wypełnij jeden z poniższych formularzy, a nasz ekspert skontaktuje się z Tobą.
