Warunki gwarancji pompy ciepła
Poznaj szczegóły programu i dowiedz się jak z niego skorzystać.

OKRES GWARANCJI:
- 5 lat na pompy ciepła BTW oraz BLW,
- 5 lat na emaliowane podgrzewacze ciepłej wody użytkowej oraz zbiorniki buforowe marki Brötje,
- 6 miesięcy na części podlegające szybkiemu zużyciu np. anody, bezpieczniki, uszczelki, itp.
okres gwarancji rozpoczyna się od daty pierwszego uruchomienia lecz nie później niż 6 miesięcy od daty zakupu przez użytkownika lub 12 miesięcy od daty sprzedaży przez BIMs PLUS.
PIERWSZE URUCHOMIENIE:
Pierwszego uruchomienia urządzeń, za wyjątkiem BTW dokonuje Autoryzowana Firma Serwisowa (zwana dalej AFS) lub Autoryzowana Firma Instalacyjno Serwisowa (zwana dalej AFIS)na zlecenie użytkownika, po przedstawieniu przez użytkownika dowodu zakupu urządzenia. AFIS ma prawo uruchamiać wyłącznie te urządzenia, które sam kupił i zamontował. Lista firmi kontakty do AFS znajdują się na stronie internetowejwww.broetje.pl. BIMs PLUS zastrzega sobie prawo wykreślenia lub dodania firm z tego wykazu.
Koszt pierwszego uruchomienia ponosi firma BIMs PLUS. Koszt dojazdu do pierwszego uruchomienia ponosi użytkownik. Pierwsze uruchomienie pomp ciepła BTW, wykonuje Instalator, który zamontował urządzenie.
Zakres pierwszego uruchomienia pomp ciepła BTW obejmuje:
- sprawdzenie poprawności instalacji i działania urządzenia, ze szczególnym uwzględnieniem informacji zawartych w rozdziale 5.4.2. „Miejsce zainstalowania urządzenia” pkt. „Długość przewodów”, w Instrukcji instalowania i konserwacji,
- sprawdzenie czy pompa ciepła jest napełniona,
- sprawdzenie podłączeń elektrycznych,
- pomiar twardości wody wodociągowej,
- kontrolę poprawności działania elementów zabezpieczających urządzenie,
- kontrolę i regulację parametrów urządzenia,
- przeszkolenie użytkownika,
- wypełnienie karty pierwszego uruchomienia,
- odesłanie do właściwego terenowo oddziału Bims Plus wypełnionego i ostemplowanego oryginału Karty pierwszego uruchomienia.
Zakres pierwszego uruchomienia pomp ciepła BLW obejmuje:
- sprawdzenie poprawności instalacji pompy ciepła wg listy kontrolnej zawartej w karcie pierwszego uruchomienia książki gwarancyjnej,
- wykonanie połączeń kielichowych i podłączenie rozprowadzonej instalacji chłodniczej do urządzeń,
- wytworzenie próżni,
- próbę ciśnienia azotem wraz z kontrolą szczelności instalacji chłodniczej,
- napełnienie instalacji czynnikiem chłodniczym znajdującym się w urządzeniu,
- sprawdzenie parametrów wody wodociągowej, grzewczej i uzupełniającej zład,
- kontrolę poprawności działania urządzenia w tym urządzeń zabezpieczających,
- kontrolę i regulację parametrów urządzenia,
- przeszkolenie użytkownika,
- wypełnienie karty pierwszego uruchomienia.
Zakres pierwszego uruchomienia pomp ciepła nie obejmuje:
- prac związanych z instalacją urządzenia w tym rozprowadzania przewodów chłodniczych i elektrycznych, podłączania przewodów elektrycznych, uzupełniania czynnika chłodniczego powyżej ilości dostarczanej wraz z urządzeniem,
- usuwania wad i usterek w instalacji,
- pozostałych, dodatkowych prac związanych z urządzeniem lub instalacją m.in. montażu dodatkowych urządzeń sterowania i regulacji.
WARUNKI ROSZCZENIA GWARANCYJNEGO:
- Posiadanie prawidłowo wypełnionej książki gwarancyjnej, bez śladów poprawek, skreśleń itp.
- Posiadanie dowodu zakupu urządzenia.
- Potwierdzenie Instalatora BTW wpisem w książce gwarancyjnej dokonania pierwszego uruchomienia.
- Potwierdzenie AFS/AFIS wpisem w książce gwarancyjnej dokonania pierwszego uruchomienia.
- Przeprowadzanie przez AFS/AFIS corocznych, obowiązkowych i płatnych przez użytkownika przeglądów gwarancyjnych urządzeń.
WARUNKI OGÓLNE:
- Użytkownik ma obowiązek zlecić AFS/AFIS dokonanie płatnych przez siebie przeglądów urządzenia zgodnie z zakresem czynności zawartym w niniejszej książce gwarancyjnej.
- Przeglądów i konserwacji dokonuje wyłącznie AFS/AFIS.
- W przypadku zaprzestania działalności AFS/AFIS lub utratę przez nią uprawnień, naprawy gwarancyjne i przeglądy okresowe zapewnia serwis firmowy lub inna wskazana przez BIMs Plus firma AFS/AFIS.
- W okresie trwania gwarancji gwarant zapewnia użytkownikowi bezpłatne usuwanie uszkodzeń poprzez naprawę lub wymianę na nowe elementów urządzenia, które podlegają gwarancji zgodnie z postanowieniem p. 1 niniejszej gwarancji, w których AFS/AFIS stwierdził wady fabryczne wykonania. Napraw tych dokonuje AFS/AFIS. Usunięcie uszkodzeń nastąpi w terminie uzgodnionym z AFS/AFIS, lecz nie później niż w 14 dni od daty zgłoszenia usterki przy zachowaniu warunków gwarancji.
- Użytkownicy są proszeni o współpracę z personelem technicznym serwisu, przede wszystkim w przypadkach, w których jest prawdopodobne, że nieprawidłowe działanie zostało spowodowane przez użytkownika nieprawidłową eksploatacją, czynnikami zewnętrznymi (złe zaprogramowanie, brak prądu, wody w instalacji czy sieci, niedozwoloną zabudową urządzenia uniemożliwiającą do niego dostęp i inne).
- W przypadku bezpodstawnego wezwania serwisu do naprawy gwarancyjnej koszty z tym związane w pełnej wysokości ponosić będzie użytkownik.
- W przypadku zagubienia książki gwarancyjnej, gwarant nie wydaje duplikatów.
- Gwarancja obejmuje urządzenia zakupione i użytkowane na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
- W przypadku braku zgodności rzeczy sprzedanej z umową kupującemu, z mocy prawa przysługują środki ochrony prawnej ze strony i na koszt sprzedawcy. Gwarancja nie ma wpływu na te środki ochrony prawnej.
GWARANCJA NIE OBEJMUJE USTEREK WYNIKAJĄCYCH Z:
- Wad i uszkodzeń powstałych w wyniku niewłaściwego transportu i składowania urządzeń. Zasady prawidłowego magazynowania i transportu: • Dopuszczalne temperatury otoczenia dla transportu i składowania: powyżej 5°C. • Podczas transportu, należy stosować się do instrukcji znajdujących się na opakowaniu.
- Uszkodzeń powstałych w wyniku czynników zewnętrznych nie wynikających z winy producenta (przepięcia elektryczne, braku skutecznej ochrony przeciwporażeniowej pompy ciepła i instalacji, pracy w środowisku agresywnym, o wysokiej wilgotności, pracy w warunkach dużego zapylenia, itp.).
- Wad powstałych w wyniku nieprawidłowego montażu i eksploatacji, niezgodnego z Instrukcją instalowania i konserwacji.
- Wad powstałych w wyniku używania niewłaściwych podzespołów i materiałów eksploatacyjnych.
- Wad instalacji, do których urządzenie zostało podłączone.
- Uszkodzeń związanych z niewłaściwymi parametrami mediów (prąd, woda grzewcza i uzupełniająca).
- Wad powstałych w wyniku wykonania napraw, przeróbek i regulacji przez osoby nieupoważnione.
- Wad powstałych w wyniku nieprawidłowego układu kanałów odprowadzających i doprowadzających powietrze do pompy ciepła c.w.u.
WYMAGANIA W STOSUNKU DO INSTALACJI:
- Urządzenia muszą być zainstalowane w układzie pompowym, zamkniętym, zabezpieczonym zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami (naczynia wzbiorcze, zawory bezpieczeństwa, itd.), wyposażonym w wodomierz rejestrujący ilość wody w czasie napełnienia i uzupełniania.
- Parametry wody w układzie grzewczym muszą odpowiadać obowiązującej normie PN-93/C-04607 „Woda w instalacjach ogrzewania. Wymagania i badania dotyczące jakości wody” i wymaganiom producenta zawartym w instrukcjach.
- Miejsce zainstalowania urządzenia musi odpowiadać warunkom opisanym w dokumentacji technicznej dostarczanej wraz z urządzeniem.
- Instalacja elektryczna musi być odpowiednia do podłączenia urządzenia, tzn. napięcie sieciowe 230V/50Hz lub 3x400V/50Hz (w zależności od urządzenia) oraz wyposażona w niezbędne zabezpieczenia zgodne z obowiązującymi normami i przepisami. Między przewodem zerowym i ochronnym nie może występować różnica potencjałów.
OŚWIADCZENIE UŻYTKOWNIKA:
Oświadczam, że zapoznałem/am się z warunkami gwarancji i akceptuję je bez zastrzeżeń. Otrzymałem/am komplet instrukcji obsługi w języku polskim i zostałem/am przeszkolony/a w zakresie obsługi urządzenia. Zapoznałem/am się z informacją dotyczącą ochrony danych osobowych zawartą na przedostatniej stronie okładki Książki Gwarancyjnej.
Przypominamy o konieczności zarejestrowania w centralnym Rejestrze Operatorów!
Szczegóły na stronie internetowej:
https://www.cro.ichp.pl
Limity ilości czynnika chłodniczego w urządzeniu poniżej których rejestracja w CRO nie jest konieczna:
– dla czynnika chłodniczego R134a: 3,5 kg
– dla czynnika chłodniczego R410A: 2,4 kg
Infolinia Brötje
- Potrzebujesz fachowego wsparcia przy wyborze optymalnego urządzenia grzewczego dla Twojego domu?
- Szukasz pomocy w kontakcie z serwisantem albo w przypadku awarii?
- Jesteś Instalatorem lub Serwisantem, który szuka pomocy technicznej z nietypowym problemem?
Zaufaj naszym doświadczony ekspertom, aby uczynić proces wyboru urządzenia grzewczego jak najbardziej bezproblemowym i satysfakcjonującym dla Ciebie! Skorzystaj z naszej infolinii już dziś, aby uzyskać niezbędne informacje i porady dotyczące pomp ciepła i kotłów.
Wypełnij formularz i ogrzej
swój dom z Brötje
Jeśli rozważasz montaż nowej instalacji grzewczej lub modernizację istniejącej, wypełnij jeden z poniższych formularzy, a nasz ekspert skontaktuje się z Tobą.
