Więcej energii, mniej CO2

ENERGY GREEN 24 CE B1

Kocioł niskotemperaturowy Wiszący Jednofunkcyjny Atmosferyczny
  • Kompaktowa budowa
  • Ogrzewanie i ciepła woda w jednym urządzeniu
  • Wymiana bez przeróbek – zgodny z systemami kominowymi B1

Dostępne warianty:

ENERGY GREEN 24

Skorzystaj z pomocy technicznej kontaktując się z ekspertami Infolinii Brötje.

801 276 853

8:00 do 16:00

Dwufunkcyjny kocioł konwencjonalny z otwartą komorą spalania (atmosferyczny) o niewielkich wymiarach i kompaktowej budowie.  Wyposażony w ciekłokrystaliczny wyświetlacz LCD umożliwiający bieżącą kontrolę parametrów pracy, m. in. wskazuje wartość temperatury centralnego ogrzewania i ciepłej wody oraz umożliwia wyświetlanie komunikatów serwisowych. Kocioł wyposażony jest w panel sterujący i przystosowany do pracy z regulatorem pokojowym również w funkcji temperatury zewnętrznej (opcjonalnie). Przystosowany do spalania gazów ziemnych E, Lw, Ls oraz propanu. Kocioł przeznaczony jest na wymianę do kominów wspólnych w budynkach wielorodzinnych. Tak jak jest to opisane w akapicie poniżej.

Model 24 CE
Europejski numer identyfikacji wyrobu
Klasa sezonowej efektywności energetycznej ogrzewania pomieszczeń C
Znamionowa moc cieplna Prated kW 24
Wytwarzanie ciepła użytecznego przy znamionowej mocy cieplnej w trybie wysokotemperaturowym(2) P4 kW 24,0
Wytwarzanie ciepła użytecznego przy 30% znamionowej mocy cieplnej w trybie niskotemperaturowym (1) P1 kW 7,1
Sezonowa efektywność energetyczna ogrzewania
pomieszczeń
ƞs % 77
Sprawność użytkowa przy znamionowej mocy cieplnej w trybie wysokotemperaturowym (2) ƞ4 % 82,2
Sprawność użytkowa przy 30% znamionowej mocy cieplnej w trybie niskotemperaturowym (1) ƞ1 % 80,7
Pobór energii elektrycznej przez urządzenia dodatkowe
Pełne obciążenie elmax kW 0,012
Częściowe obciążenie elmini kW 0,012
Tryb gotowości PSB kW 0,003
Pozostałe charakterystyki
Straty ciepła w trybie ustabilizowanym Pstby kW 0,183
Pobór energii elektrycznej przez palnik zapłonowy Pign kW 0,000
Roczne zużycie energii QHE GJ 90
Poziom mocy akustycznej w pomieszczeniu LWA dB 50,0
Emisje tlenków azotu NOX mg/kWh 22
Parametry ciepłej wody użytkowej
Klasa efektywności energetycznej podgrzewania wody B
Deklarowany profil poboru XL
Dobowe zużycie energii elektrycznej Qelec kWh 0,154
Roczne zużycie energii elektrycznej AEC kWh 34
Efektywność energetyczna podgrzewania wody nwh % 74
Dzienne zużycie paliwa Qfuel kWh 27,100
Roczne zużycie paliwa AFC GJ 20
(1) Niska temperatura oznacza temperaturę powrotu (na wlocie urządzenia grzewczego), 30 °C dla kotłów kondensacyjnych, 37 °C dla kotłów niskotemperaturowych, oraz 50 °C dla pozostałych urządzeń grzewczych.
(2) Tryb wysokotemperaturowy oznacza temperaturę powrotu 60 °C na wejściu urządzenia grzewczego i temperaturę zasilania 80 °C na wyjściu urządzenia grzewczego.

Deklaracja B1
Ten kocioł o ciągu naturalnym jest przeznaczony do podłączenia do komina wspólnego dla wielu mieszkań w istniejących budynkach, usuwającego pozostałości po spalaniu poza pomieszczenie, w którym znajduje się kocioł. Kocioł pobiera powietrze do spalania bezpośrednio z pomieszczenia i zawiera przerywacz ciągu. Ze względu na niąszą sprawność należy unikąć jakiegokolwiek innego wykorzystania tego kotła, które może spowodować wyższe zużycie energii i wyższe koszty eksploatacji.

Dane techniczne

ENERGY GREEN 24
Wbudowany zasobnik
Nie
Sposób montażu
Wiszące
Moc cieplna
kW 24
Maksymalna wysokość
mm 730
Przeznaczenia

Dla budynków jednorodzinnych i mieszkań

Klasa energetyczna
C
Rodzaj paliwa
E, Ls, Lw, propan

Pliki do pobrania

  • Etykiety energetyczne

    • ETYKIETA ENERGETYCZNA ENERGY GREEN 24 CE.pdf

      pdf 683.15 KB
      Pobierz
  • Instrukcje montażu

    • INSTRUKCJA MONTAŻU ENERGY GREEN 24 CE.pdf

      pdf 2.32 MB
      Pobierz

Najczęściej zadawane pytania

  • Kamień kotłowy, co to jest i jak przeciwdziałać jego powstawaniu?

    To osad kamienny, powstający w wyniku rozkładu wodorowęglanów wapnia i magnezu, zawartych w wodzie, szczególnie twardej.

    Wytrąca się z w procesie podgrzewania wody w instalacjach i urządzeniach grzewczych gdy woda jest nieuzdatniona. Osadzając się na wewnętrznych ściankach wymienników ciepła kotłów i pomp ciepła, wężownicach podgrzewaczy c.w.u. przyczynia się do strat energii cieplnej, zmniejsza sprawność urządzenia i jest częstą przyczyną awarii instalacji. Rozwiązaniem jest stosowanie wyłącznie wody uzdatnionej.

  • Jaka jest różnica między kotłem jedno a dwufunkcyjnym?

    Piec jednofunkcyjny ma zadanie dostarczyć ciepło wymagane na potrzeby ogrzewania. Jeżeli połączymy kocioł jednofunkcyjny z podgrzewaczem c.w.u. i zamontujemy zawór przełączający rozszerzamy zakres pracy kotła o ciepłą wodę. Takie rozwiązania są stosowane w budynkach o większej liczbie punktów czerpalnych lub przy większym zapotrzebowaniu na c.w.u.

    Piec dwufunkcyjny dostarcza ciepło na potrzeby ogrzewania oraz przepływowo, przez wymiennik płytowy podgrzewa ciepłą wodę. Zaletą jest mniejsze zapotrzebowanie miejsca na montaż instalacji, czyli stosowany głównie w mieszkaniach i niewielkich domach, gdzie nie ma zbyt wielu punktów czerpalnych i zwiększonego zapotrzebowania ciepłej wody użytkowej.

  • Ile czasu zajmie montaż kotła?

    Czas montażu zależy od zakresu czynności, które należy wykonać. Czy montujemy w nowej, czy w modernizowanej instalacji. Czy wymieniamy tylko urządzenia czy konieczne są przeróbki. Z reguły trwa 1-3 dni.

  • Dlaczego powinienem/powinnam kupić urządzenie u instalatora?

    Przede wszystkim dla bezpieczeństwa. Dobór właściwego urządzenia jest jednym z elementów poprawnego działania ogrzewania naszego budynku czy mieszkania. Nie mniej ważny jest właściwy montaż. Oba warunki są w stanie spełnić wykwalifikowani instalatorzy.

    Firma Brötje ma przeszkolonych partnerów – zarówno instalatorów, jak i serwisantów, którzy otrzymali autoryzację do montażu i uruchomienia produkowanych przez nas urządzeń. Jeżeli inwestor kupi urządzenie u autoryzowanego instalatora, może liczyć na poprawny dobór, montaż i spełnienie wszystkich warunków gwarancji.

  • Jakie warunki trzeba spełnić, aby utrzymać gwarancję na urządzenia?

    Warunki roszczenia gwarancyjnego:

    • posiadanie prawidłowo wypełnionej książki gwarancyjnej, bez śladów poprawek, skreśleń itp.
    • posiadanie dowodu zakupu urządzenia;
    • dokonanie pierwszego uruchomienia przez AFS/AFIS z potwierdzeniem w książce gwarancyjnej;
    • przeprowadzanie przez AFS/AFIS corocznych, obowiązkowych i płatnych przez użytkownika przeglądów gwarancyjnych urządzeń.
  • Czy łatwo znaleźć serwisanta?

    Do Państwa dyspozycji jest ok. 500 firm serwisowych, świadczących usługi uruchomienia oraz przeglądów okresowych, dysponujących niezbędną wiedzą, uprawnieniami i sprzętem diagnostycznym. Kontakt do nich można znaleźć na stronie znajdź firmę serwisową

  • Dlaczego powinienem/powinnam kupić urządzenie u instalatora?

    Przede wszystkim dla bezpieczeństwa. Dobór właściwego urządzenia jest jednym z elementów poprawnego działania ogrzewania naszego budynku czy mieszkania. Nie mniej ważny jest właściwy montaż. Oba warunki są w stanie spełnić wykwalifikowani instalatorzy.

    Firma Brötje ma przeszkolonych partnerów – zarówno instalatorów, jak i serwisantów, którzy otrzymali autoryzację do montażu i uruchomienia produkowanych przez nas urządzeń. Jeżeli inwestor kupi urządzenie u autoryzowanego instalatora, może liczyć na poprawny dobór, montaż i spełnienie wszystkich warunków gwarancji.

  • Jak zabezpieczyć urządzenia elektryczne podczas burzy?

    Aby zapobiec uszkodzeniu urządzeń elektrycznych, a także domowej instalacji elektrycznej należy podczas silnych i bliskich wyładowań atmosferycznych wyłączyć dopływ prądu do domu lub mieszkania.

    Gdy instalacja ma główny wyłącznik prądu, wyłącznik różnicowo-prądowy albo umieszczony w łatwo dostępnym miejscu bezpiecznik główny – można odciąć zasilanie tym wyłącznikiem lub bezpiecznikiem głównym. Jeżeli nie ma – należy wyłączyć lub wykręcić wszystkie bezpieczniki.

    Zabezpieczy to zarówno instalację jak i podłączone do niej urządzenia (np. kocioł, pompę ciepła, itd.) przed przepięciami. Lepiej wytrzymać czas bez prądu (1-2 godziny) niż narażać się na wysokie koszty napraw zarówno urządzeń jak i instalacji.

  • Zalanie urządzenia grzewczego – zasady postępowania

    Najważniejsze zasady postępowania z urządzeniami grzewczymi na wypadek ich zalania (np. powódź):

    • Koniecznie należy na stałe odłączyć urządzenie grzewcze od zasilania elektrycznego („zrzucić” bezpiecznik)!
    • W razie konieczności przeniesienia urządzenia grzewczego w inne miejsce niezbędny jest kontakt z serwisem mającym odpowiednie uprawnienia do wykonania takowej czynności w bezpieczny sposób.
    • Jeśli urządzenie grzewcze ulegnie zalaniu nie wolno podłączać go do zasilania! Dotyczy to i kotłów i pomp ciepła. Zalecamy w takim wypadku kontaktować się z Infolinią Broetje

Potrzebujesz wsparcia w podjęciu decyzji?

Jeśli zastanawiasz się jakie rozwiązanie będzie najlepsze dla Twojej inwestycji, skorzystaj z konfiguratora, który pomoże Ci dobrać odpowiednie urządzenie.

Wypróbuj konfigurator

Infolinia Brötje

  • Potrzebujesz fachowego wsparcia przy wyborze optymalnego urządzenia grzewczego dla Twojego domu?
  • Szukasz pomocy w kontakcie z serwisantem albo w przypadku awarii?
  • Jesteś Instalatorem lub Serwisantem, który szuka pomocy technicznej z nietypowym problemem?

Zaufaj naszym doświadczony ekspertom, aby uczynić proces wyboru urządzenia grzewczego jak najbardziej bezproblemowym i satysfakcjonującym dla Ciebie! Skorzystaj z naszej infolinii już dziś, aby uzyskać niezbędne informacje i porady dotyczące pomp ciepła i kotłów.

801 276 853
Infolinia czynna w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 do 16:00.* *W soboty, niedziele i święta w okresie 01.05 - 30.09 infolinia będzie nieczynna.
Kocioł gazowy tradycyjny wiszący Broetje EnergyGreen

Zapytaj o ENERGY GREEN 24 CE B1

Jeśli rozważasz montaż nowej instalacji grzewczej lub modernizację istniejącej, wypełnij formularz, a nasz ekspert skontaktuje się z Tobą.

Skorzystaj z fachowego wsparcia

Wypełnij formularz, a my skontaktujemy się z Tobą i pomożemy Ci wybrać produkt idealny dla Ciebie.

    Niniejsza zgoda może zostać cofnięta w dowolnym momencie, np. poprzez przesłanie maila na adres: rezygnacja@grupa-hbh.pl lub wysyłając wiadomość na numer 510 807 144. Oświadczam, że posiadam prawo do dysponowania podanymi powyżej danymi kontaktowymi.
    Serwisanci pomp ciepła i kotłów gazowych

    Jak wygląda proces zamówienia?

    01.

    Moje zapytanie

    Pierwszy kontakt

    02.

    Pierwszy kontakt

    Poczekaj na kontakt naszego Inżyniera Brötje. Wspólnie doprecyzujecie Twoje potrzeby, by następnie określić szacunkowe koszty inwestycji.

    03.

    Instalator

    Zaproponujemy wykwalifikowanego instalatora z Twojej okolicy, z którym umówisz się na wizję lokalną.

    04.

    Wizyta i oferta

    Podczas wizji lokalnej, instalator zaproponuje optymalne rozwiązania. Następnie sporządzi kompletną ofertę zawierającą kosztorys oraz warunki płatności.

    05.

    Realizacja

    Decyzja należy do Ciebie! Jeśli zaakceptujesz ofertę, instalator ustali z Tobą termin prac oraz wyjaśni szczegóły dotyczące realizacji zadania.

    Porównaj